Методичний пакет дисципліни для студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»
Розробник – Н.Г.Коблиця, спеціаліст вищоїкатегорії, викладач -методист,
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНИХ МОДУЛІВ
V семестр
Навчальний модуль № 1
Вступ. Тема1. Інформаційно-пошукові системи, їхпризначення, види
- Завдання та зміст дисципліни, її структура. Зв’язок з іншими дисциплінами циклу.
- Огляд основної навчальної літератури. Інтернет-ресурси.
- Форми навчальної та самостійної роботи.
- Поняття «інформаційно-пошукові системи» (ІПС), «бібліотечна інформаційно-пошукова система».
- Складові ІПС.
- Склад традиційних ІПС.
- Класифікація ІПС за різними ознаками.
Самостійна робота: Документальний та фактографічний інформаційний пошук (див. комплекс самостійної роботи).
Література до вивчення теми:
- Iнформацiя та документацiя. Комплектування фонду, бiблiографiчний опис, аналiз документів : ДСТУ 2394-94. – Чинний вiд 01.01.1995. – Київ, 1994. – 88 с.
- Информатика : учебник / под ред. Н. В. Тараканова. – Москва : Книга, 1986. – 304с.
- Інформаційно-пошукові системи. Класифікаціяінформаційних систем і місце серед них інформаційно-пошукових систем[Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://stud.com.ua/53307/informatika/informatsiyno_poshukovi_sistemi
- Інформаційно-пошукові системи[Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://sotsialinformslava2.blogspot.com
Питання до самоконтролю:
- Що таке «iнформацiйно-пошукова система»?
- Що собою являють «бiблiотечнi IПС»? Якi їх види?
- З яких частин складається будь-яка IПС i як вони представленi в бiблiотечних каталогах?
- Чому бiблiотечний каталог вважається IПС?
Семінар № 1. Тема: Бібліотечні каталоги: поняття, функції, вимоги, види
- Розкрити сутність бібліотечних каталогів, їх функції.
- Охарактеризувати вимоги до бібліотечних каталогів.
- Назвати види каталогів за різними знаками та дати їх характеристику: за способами групування бібліографічних записів, за обсягом відображеного фонду, за видами відображених видань, залежно від призначення. Регіональні каталоги, їх різновиди (каталог місцевих видань, краєзнавчий каталог).
- Назвати форми бібліотечних каталогів та дати їх характеристику.
- Охарактеризувати систему каталогів бібліотек різних типів та принципи побудови системи каталогів ЦБС.
Самостійна робота:Значення централізованої каталогізації для каталогів. Каталожні картки. Обладнання для карткових каталогів (див. комплекс самостійної роботи).
Література:
- Карачинська Е.Т. Бібліотечні каталоги : навч. посібник / Е.Т.Карачинська, В.К.Удалова. – Харків, 1992. – С.4 -14 ; С.143 – 148.
- Ломачинська І.М. Бібліографознавство : навч. посібник / І. М.Ломачинська. – Київ : Україна, 2004.
- Сєдих В.В. Бібліотечні каталоги як інформаційно-пошукові системи : навч. посiб. для студ. вищих навч. заклад. культури / В.В. Сєдих, Г.П. Терентьєва, В.К. Удалова. –Харків, 2003. – (Культура та освіта). – Ксерокопія.
Питання до самоконтролю:
- Що таке «бібліотечний каталог»?
- Які функції виконує каталог при обслуговуванні користувачів?
- З якою метою використовуються каталоги у внутрішній роботі бібліотеки?
- Які вимоги ставляться до побудови системи бібліотечних каталогів?
- Як ви розумієте сутність пізнавальної функції каталогів?
- Поясніть, чому бібліотека не може обійтись одним каталогом?
- Які є каталоги за структурою, за призначенням, за обсягом відображеного фонду?
- В чому різниця між центральними каталогами ЦБС і зведеними каталогами?
- Які переваги й недоліки мають карткові каталоги і каталоги у вигляді книжкового видання?
- Що таке «електронний каталог»?
- Що таке «стандартна каталожна картка»?
Тема 2. Організація абеткового каталогу
1. Поняття «абетковий каталог», значення та функції.
2. Організація абеткового каталогу.
3. Склад бібліографічних описів, що включають в абетковий каталог.
4. Основні правила розстановки карток.
5. Відображення в каталозі літератури, виданої різними мовами.
6. Оформлення абеткового каталогу.
7. Паспорт каталогу.
Самостійна робота № 2: методика організації абеткового каталогу (АК) бібліотеки-бази навчальної практики (див. комплекс самост. роботи).
Література:
- Карачинська Е.Т. Бібліотечні каталоги : навч. посібник / Е.Т.Карачинська, В.К.Удалова. – Харків, 1992. – С.4 -14 ; С.143 – 148.
- Сєдих В.В. Бібліотечні каталоги як інформаційно-пошукові системи : навч. посiб. для студ. вищих навч. заклад. культури / В.В. Сєдих, Г.П. Терентьєва, В.К. Удалова. –Харків, 2003. – 193 с. – (Культура та освіта). – Ксерокопія.
- Справочник библиотекаря / науч. ред. А.Н. Ванеев, В.А.Минкина. – Санкт-Петербург, 2007. – С.143 – 147.
Питання до самоконтролю:
- Чому абетковий каталог є головним довідково – пошуковим апаратом бібліотеки?
- Які основні функції виконує абетковий каталог?
- Як у структурі абеткового каталогу використовуються елементи систематизації?
- Яке оформлення необхідне для абеткового каталогу?
- Яка методика відображення в абетковому каталозі відображаються документів, виданих різними мовами?
Практична робота № 1-3. Складання бібліографічних записів документів та розстановка карток в АК.
Практична робота № 4. Оформлення абеткового каталогу.
Індивідуальне завдання № 1. Розставлення карток в АК.
Студент повинен знати:
– поняття «інформаційно-пошукові системи (ІПС)», складові ІПС та її компоненти;
– значення, види, форми каталогів бібліотеки;
– методику організації АК.
Студент повинен уміти :
– характеризувати складові ІПС;
– розрізняти бібліотечні каталоги за їх видами і формами;
– створити макет АК.
Складові модульного оцінювання: поточне оцінювання,самостійні роботи №1, № 2, семінарське заняття №1, практичні роботи № 1 – 3, № 4.
Модульна контрольна робота № 1 – виконання тестових завдань
Навчальний модуль № 2
Тема 3. Організація систематичного каталогу
- Поняття «систематичний каталог», значення, функції.
- Вимоги до каталогу.
- Структура систематичного каталогу.
- Організація систематичного каталогу: a) формування розділів СК; б) розстановка карток; в) розкриття структури каталогу; г) оформлення СК.
- Абетково-предметнийпокажчик (АПП) – невід’ємна частина СК.
- Взаємозв’язок систематичного каталога з систематичною картотекою статей, іншими розділами ДБА.
Самостійна робота № 3: методика організації СК в бібліотеці-базі навчальної практики (див. комплекс самост. роботи).
Література:
- Карачинська Е.Т. Бібліотечні каталоги : навч. посібник / Е.Т.Карачинська, В.К.Удалова. – Харків, 1992. – С.132 – 141.
- Сєдих В.В. Бібліотечні каталоги як інформаційно-пошукові системи : навч. посiб. для студ. вищих навч. заклад. культури / В.В. Сєдих, Г.П. Терентьєва, В.К. Удалова. –Харків, 2003. – 193 с. – (Культура та освіта). – Ксерокопія.
Питання до самоконтролю:
- Чому систематичний каталог є обов’язковим у кожнійбібліотеці?
- Які функції виконує систематичний каталог? В чому їх сутність?
- Яким вимогам має відповідати побудова систематичного каталогу?
- Що розуміють під формуванням розділів систематичного каталогу?
- Як розставляють картки у діленнях систематичного каталогу?
- Як оформляють систематичний каталог?
- Яке головне призначення абетково – предметного покажчика? Що він собою являє?
Практична робота № 5. Формування розділів систематичного каталогу. Складання таблиці підпорядкованості ділень.
Практична робота № 6. Складання бібліографічних описів документів і оформлення карток для СК. Розстановка карток у розділах систематичного каталогу.
Практична робота № 7. Розкриття структури каталогу і його оформлення.
Індивідуальне заняття № 2. Розставлення карток у СК.
Тема 4. Особливості організації каталогів у дитячих і шкільних бібліотеках
- Значення каталогів у дитячих і шкільних бібліотеках, склад системи каталогів.
- Зміст, форма, методика складання каталогів для дошкільників і учнів першого класу.
- Каталоги для дітей різного віку.
- Особливості системи каталогів у ЦБС для дітей.
Самостійна робота № 4: Складання тематичних каталогів для дітей 6-7 років (див. комплекс самост. роботи).
Література:
1. Карачинська Е.Т. Бібліотечні каталоги : навч. посібник / Е.Т. Карачинська, В.К.Удалова. – Харків, 1992. – С.142-143 ; С.147 – 148.
Питання до самоконтролю:
- На основі яких принципів будується система каталогів і картотек в бібліотеках для дітей?
- Назвіть складові системи каталогів і картотек бібліотек для дітей.
- Як ураховуються вікові особливості читачів – дітей при складанні систематичних каталогів у дитячих бібліотеках?
- Які каталоги і картотеки ведуться в бібліотеках – філіях і центральних бібліотеках для дітей?
Практична робота № 8. Складання макетусистематичного каталогу для учнів 8–9 років.
Практична робота № 9. Складання макету СК для учнів 10-12 років.
Студент повинен знати:
– методику організації СК;
– значення, види, форми каталогів у бібліотеках для дітей;
– методику організації каталогів у шкільних та дитячих бібліотеках;
Студент повинен уміти :
– створити макет СК;
– створити макет каталогу для дітей.
Складові модульного оцінювання: поточне оцінювання,самостійні роботи №3, № 4, практичні роботи № 5-6, № 7, № 8, № 9.
Модульна контрольна робота № 2 – виконання тестових завдань
VI семестр
Навчальний модуль № 3
Тема 5. Процеси роботи з каталогами
План вивчення теми:
- Первинна організація каталогів.
- Ведення каталогів.
- Редагування каталогів.
- Популяризація каталогів.
Самостійна робота № 5: Вивчити процеси роботи з каталогами в бібліотеці-базі навчальної практики (див. комплекс самост. роботи).
Література:
1. Карачинська Е.Т. Бібліотечні каталоги : навч. посібник / Е.Т. Карачинська, В.К.Удалова. – Харків, 1992. – С.148-158.
2. Сєдих В.В. Бібліотечні каталоги як інформаційно-пошукові системи : навч. посiб. для студ. вищих навч. заклад. культури / В.В. Сєдих, Г.П. Терентьєва, В.К. Удалова. –Харків, 2003. – 193 с. – (Культура та освіта)
Питання до самоконтролю:
- Які документи регламентують організацію та ведення каталогів ЦБС?
- Як організовують каталоги в бібліотеці, що відкривається, і в діючій бібліотеці?
- Як організовують центральні каталоги?
- Розкрийте зміст процесу ведення каталогів.
- Які видання потребують оперативного відтворення в каталогах бібліотек?
- Як скласти макет плакату з популяризації абеткового і систематичного каталогу?
- Як бібліотеки дотримуються спадкоємності у навчанні користувачів – дітей та дорослих в роботі з каталогами?
Практична робота № 10. Розробка бібліотечного уроку «Алгоритм бібліографічного пошуку в АК».
Практична робота № 11. Розробка бібліотечного уроку «Алгоритм бібліографічного пошуку в СК».
Практична робота № 12 – 13. Проведення бібліотечних уроків. Аналіз проведених уроків.
Індивідуальне заняття № 3. Редагування АК.
Індивідуальне заняття № 4. Редагування СК.
Тема 6. Конверсія бібліотечних каталогів. Електронний каталог
- Поняття «конверсія бібліотечних каталогів», головні аспекти конверсії.
- Призначення і функції електронного каталогу (ЕК), головні принципи його створення та ведення.
- Характеристика сімейства форматів MARC.
- Кінцеві продукти автоматизованого каталогізаційного процесу, їх види.
- Проблема конверсії традиційних каталогів в електронну форму.
Самостійна робота № 6: АРМ «Каталогізатор», його структура та функціональні можливості (див. комплекс самост. роботи).
Література:
- Про Національну програму інформатизації : Закон України, 4 лют. 1998р. // Голос України. – 1998. – 7 квіт.
- Сєдих В.В. Бібліотечні каталоги як інформаційно-пошукові системи : навч. посiб. для студ. вищих навч. заклад. культури / В.В. Сєдих, Г.П. Терентьєва, В.К. Удалова. –Харків, 2003. – 193 с. – (Культура та освіта). – Ксерокопія.
- Антоненко І. Сучасна каталогізація : постановка проблем і шляхи їх розв’язання / І. Антоненко // Проблеми вдосконалення каталогів наукових бібліотек : матеріали міжнар. наук. конф. (Київ, 1997 р.). – Київ : НБУВ, 1997. – С. 6–8.
- Багрій І. Робота з персоналіями при тематичному пошуку в електронному каталозі НБУВ / І. Багрій, Л. Головіна, Н. Куценко // Інформаційна діяльність наукової бібліотеки : матеріали доп. між нар. наук. конф. (Київ, 13–16 жовт. 1998 р.) – С. 345–352.
- Вилегжаніна Т. І. Лінгвістичне забезпечення для створення уніфікованого пошукового образу та пошукового запиту документа / Т. І. Вилегжаніна, О. М. Збанацька // Електронні ресурси бібліотек : за підсумками Всеукр. наук.-практ. конф. директорів держ. та обл. універсал. б-к (14–17 жовт. 2003 р.) – Кіровоград, 2003. – С. 126–134.
Питання до самоконтролю:
- Що означає поняття «конверсія бібліотечних каталогів»?
- Які аспекти включає конверсії бібліотечних каталогів? Розкрийте їх зміст.
- Що таке «електронний каталог»?
- Яке призначення і функції електронного каталогу?
- Якi переваги має ЕК над iншими каталоговими формами?
- Яка технологія створення електронного каталогу, картотеки?
- Який стан комп’ютерної каталогiзацiї в Українi нинi?
Семінар 2. Тема: Організація користуванням каталогами в бібліотеці. Якість каталогів і ефективність їх використання.
- Розкрити значення організації обслуговування користувачів за допомогою каталогів.
- Охарактеризувати форми, методи популяризації каталогів.
- Розкрити сутність понять «якість бібліотечного каталогу», «ефективність використання бібліотечного каталогу» та мету їх вивчення.
Питання до самоконтролю:
- Як має бути органiзовано в бiблiотецi користування користувачами її каталогами?
- Назвiть форми, методи реклами каталогiв та навчання користувачiв користуванню ними.
- Визначте поняття «якiсть бiблiотечного каталогу», «ефективнiсть використання бiблiотечного каталогу».
- З якою метою вивчають якiсть та ефективнiсть використання каталогiв?
Практична робота № 14. Уведення та пошук інформації у базах даних.
Практична робота № 15. Уведення та пошук інформації у базах даних.
Практична робота № 16. Уведення та пошук інформації у базах даних.
Індивідуальні заняття № 5-6: АРМ «Каталогізатор». Створення баз даних.
Студент повинен знати:
– процеси роботи з каталогами, їх ведення, редагування;
– поняття «конверсія бібліотечних каталогів», головні аспекти конверсії;
– стан та перспективи впровадження АБІС;
– сутнiсть, функцiї та особливості електронного каталога.
– технологію створення ЕК.
Студент повинен уміти:
– вести та редагувати АК, СК;
– характеризувати аспекти конверсії бібліотечних каталогів;
– вводити інформацію про документи в ЕК.
Складові модульного оцінювання: самостійна робота № 10,№ 11, практичні роботи № 10, № 11, № 12 – 13, № 14, №15, № 16, індивідуальні заняття № 3-4, № 5-6.
Модульна контрольна робота № 3 – виконання тестових завдань
Навчальний модуль № 4
Тема 7. Система бібліографічних картотек. Загальні питання організації
- Поняття «система бібліографічних картотек», її функції, значення.
- Вимоги до побудови системи бібліографічних картотек.
- Відмінність картотеки від каталогу.
- Види картотек за різними ознаками.
- Системи бібліографічних картотек у бібліотеках різних типів і видів.
- Зв’язок бібліографічних картотек з іншими частинами ДБА.
- Використання бібліографічних картотек у роботі з користувачами.
Література:
- Библиографическая работа в библиотеке : организация и методика : учебник . – Москва, 1990. – С.87 -89.
- Ломачинська І.М. Бібліографознавство : навч. посібник / І. М.Ломачинська. – Київ : Україна, 2004.
- Інформація про каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / держ. наук.-педагог. б-ка України імені В. О. Сухомлинського. –Режим доступу: http://do.gendocs.ru/docs/index-21608.html. – Назва з екрану.
- Каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / Одеська національна наукова бібліотека ім. М. Горького. – Режим доступу:http://odnb.odessa.ua/. – Назва з екрану.
- Каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / ПОУНБ ім. І. П. Котляревського. – Режим доступу: http://library.pl.ua/resursi/katalogi_i_kartoteki/. – Назва з екрану.
- Система каталогів і картотек [Електроний ресурс]. –Режим доступу:http://allref.com.ua/skachaty/Sistema_katalogiv_i_kartotek/. – Назва з екрану.
- Система каталогів і картотек бібліотеки[Електроний ресурс] / ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. – Режим доступу: http://knau.kharkov.ua/biblkatkar.html. – Назва з екрану.
Питання до самоконтролю:
- Що таке «картотека», «система бібліографічних картотек», її значення?
- Які функції системи бібліографічних картотек, вимоги до її побудови?
- Які є зв’язки і лінії розмежування між каталогами і картотеками у відображенні документів?
- Яке призначення «Положення про систему каталогів і картотек ЦБС»? Розкрийте зміст окремих його положень
- Які є види картотек?
Практичнаробота № 17. Аналіз і характеристика системи картотек бібліотеки-бази навчальної практики.
Тема 8. Організація систематичної картотеки статей
- Систематична картотека статей, її призначення, зміст.
- Інструкція з відбору матеріалу до СКС.
- Структура СКС та зовнішнє її оформлення.
- Редагування СКС.
- Паспорт картотеки, його зміст.
- АПП як засіб поєднання систематичної картотеки статей і систематичного каталогу.
Література:
- Ломачинська І.М. Бібліографознавство : навч. посібник / І. М.Ломачинська. – Київ : Україна, 2004.
- Інформація про каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / держ. наук.-педагог. б-ка України імені В. О. Сухомлинського. – Режим доступу: http://do.gendocs.ru/docs/index-21608.html. – Назва з екрану.
- Каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / Одеська національна наукова бібліотека ім. М. Горького. – Режим доступу:http://odnb.odessa.ua/. – Назва з екрану.
- Каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / ПОУНБ ім. І. П. Котляревського. – Режим доступу: http://library.pl.ua/resursi/katalogi_i_kartoteki/. – Назва з екрану.
- Система каталогів і картотек [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http://allref.com.ua/skachaty/Sistema_katalogiv_i_kartotek/. – Назва з екрану.
- Система каталогів і картотек бібліотеки [Електроний ресурс] / ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. – Режим доступу: http://knau.kharkov.ua/biblkatkar.html. – Назва з екрану.
Питання до самоконтролю:
- Які картотеки загального призначення створюють в публічних бібліотеках?
- Які особливості складання СКС?
- Назвіть джерела поповнення СКС.
- Які є критерії відбору матеріалу для СКС?
- Які є способи розстановки каталожних карток?
- Яке внутрішнє та зовнішнє оформлення картотек?
- Яке значення має СКС в обслуговуванні користувачів бібліотеки?
- Які є види редагування СКС?
Практична робота № 18. Визначення рубрик для одного з розділів СКС. Розкриття структури СКС. Складання бібліографічних описів статей та розстановка карток в СКС.
Практична робота № 19. Складання бібліографічних описів статей та розстановка карток в СКС.
Практична робота № 20. Складання макету СКС і її оформлення.
Індивідуальне заняття № 7. Бібліографічний опис статей з періодичних видань, влиття каталожних карток до СКС.
Тема 9. Організація тематичних і спеціальних картотек
- Організація тематичних картотек.
- Можливості використання тематичних картотек.
- Краєзнавча картотека як різновид тематичної картотеки, її призначення в бібліотеках різних типів.
Література:
- Библиографическая работа в библиотеке: организация и методика : учебник. – Москва, 1990. – С.87 -89.
- Ломачинська І.М. Бібліографознавство : навч. посібник / І. М.Ломачинська. – Київ : Україна, 2004.
- Кушнаренко Н.М.Бібліотечне краєзнавство : підручник / Н.М.Кушнаренко. – Київ, 2007.
- Ломачинська І.М. Бібліографознавство : навч. посібник / І. М.Ломачинська. – Київ : Україна, 2004.
- Інформація про каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / держ. наук.-педагог. б-ка України імені В. О. Сухомлинського. –Режим доступу: http://do.gendocs.ru/docs/index-21608.html. – Назва з екрану.
- Каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / Одеська національна наукова бібліотека ім. М. Горького. – Режим доступу:http://odnb.odessa.ua/. – Назва з екрану.
- Каталоги і картотеки [Електроний ресурс] / ПОУНБ ім. І. П. Котляревського. – Режим доступу: http://library.pl.ua/resursi/katalogi_i_kartoteki/. – Назва з екрану.
- Система каталогів і картотек [Електроний ресурс]. –Режим доступу:http://allref.com.ua/skachaty/Sistema_katalogiv_i_kartotek/. – Назва з екрану.
- Система каталогів і картотек бібліотеки[Електроний ресурс] / ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. – Режим доступу: http://knau.kharkov.ua/biblkatkar.html. – Назва з екрану.
Питання до самоконтролю:
- Яке призначення тематичних картотек?
- Які є різновиди тематичних картотек?
- В чому особливості організації тематичних картотек?
- В чому особливості організації краєзнавчих картотек?
Тема 10. Організація тематичних і спеціальних картотек (закінчення)
1. Спеціальні картотеки, їх характеристика.
а) алфавітна картотека назв художніх творів;
б) картотека рецензій;
в) картотека бібліографічних посібників;
г) картотека новинок художньої літератури;
д) картотека книжкових новинок;
е) картотека персоналій.
2. Спеціальні картотеки, що організуються для професійних бібліотечно – бібліографічних цілей.
3. Предметні картотеки.
4. Фактографічні картотеки.
Література:
- Библиографическая работа в библиотеке: организация и методика : учебник. – Москва, 1990. – С.87 -89.
- Буран В.Я. Бібліографія. Загальний курс : навч. посібник / Буран В.Я., Довгопола О.П., Пупченко В.В. – Київ : Вища школа, 1984.
- Каталоги и картотеки ЦБС : практ. пособие. – Москва, 1985.
- Ломачинська І.М. Бібліографознавство : навч. посібник / І. М.Ломачинська. – Київ : Україна, 2004.
Питання до самоконтролю:
- Яке призначення абеткової картотеки назв художніх творів? Розкрийте методику її організації.
- З якою метою створюється картотека рецензій?
- Яке призначення спеціальних картотек, що організуються для професійних бібліотечно – бібліографічних цілей?
- В чому різниця між картотеками новинок художньої літератури та книжкових новинок?
- Яке призначення предметних картотек?
- Яке значення мають фактографічні картотеки в роботі бібліотек і яка методика їх створення?
Практична робота № 21. Розробка макету картотеки рекомендаційних бібліографічних матеріалів.
Практична робота № 22. Розробка макета бібліографічної картотеки на допомогу професійній орієнтації молоді.
Практична робота № 23. Розробка макета краєзнавчої картотеки.
Практична робота № 24. Бібліографічний опис краєзнавчої літератури та наповнення картотеки.
Індивідуальне заняття № 8. Розробка макету тематичної картотеки з актуальної теми.
Студент повинен знати:
– призначення, види бібліографічних картотек бібліотеки;
– методику організації СКС;
– методику організації тематичних та спеціальних бібліографічних картотек.
Студент повинен уміти:
– відбирати документи для відтворення в різних за призначенням бібліографічних картотеках;
– групувати матеріал в різних за призначенням бібліографічних картотеках;
– оформляти бібліографічні картотеки.
Складові модульного контролю: поточне оцінювання,практичні роботи №17, № 18 – 21, № 22, № 23, 3 24-25, індивідуальне заняття №8.
Модульна контрольна робота № 4 – виконання тестових завдань