Методичний пакет дисципліни для студентів спеціальність 5.02010401 «Народна художня творчість» спеціалізації «Народне пісенне мистецтво», «Народне інструментальне мистецтво», «Народне інструментальне мистецтво духове»
ІІІ курс V семестр (1 кредит 54 години)
Навчальний модуль №9
Тема 1. Інтонування Д7 від даного звука з розв’язанням в мажорі та мінорі.
- Побудова Д7 від основних ступенів звукоряду та його розв’язання в мажор та мінор.
- Інтонування Д7 з розв’язанням в мажорі та мінорі.
- Інтонування від звуків соль, ля, сі Д7 з розв’язанням в мажорі та мінорі .(Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №33)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду Д7 з розв’язанням в мажорі та мінорі.
Тема 2. Інтонування Д65 від звука з розв’язанням в мажорі та мінорі.
- Побудова Д65 від основних ступенів звукоряду та його розв’язання в мажор та мінор.
- Інтонування Д65 з розв’язанням в мажорі та мінорі.
- Інтонування від звуків соль, ля, сі Д65 з розв’язанням в мажорі та мінорі . (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №34)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду Д65 з розв’язанням в мажорі та мінорі.
Тема 3. Інтонування Д43 від звука з розв’язанням в мажорі та мінорі.
- Побудова Д43 від основних ступенів звукоряду та його розв’язання в мажор та мінор.
- Інтонування Д43 з розв’язанням в мажорі та мінорі.
- Інтонування від звуків соль, ля, сі Д43 з розв’язанням в мажорі та мінорі . (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №35)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду Д43 з розв’язанням в мажорі та мінорі.
Тема 4. Інтонування Д2 від звука з розв’язанням в мажорі та мінорі.
- Побудова Д2 від основних ступенів звукоряду та його розв’язання в мажор та мінор.
- Інтонування Д2 з розв’язанням в мажорі та мінорі.
- Інтонування від звуків соль, ля, сі Д2 з розв’язанням в мажорі та мінорі . (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №36)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду Д2 з розв’язанням в мажорі та мінорі.
Тема 5. Д7 в кадансовому звороті типу Т – S – K64 – Д7 – T.
- Інтонування Д7 в кадансовому зворотіТ – S – K64 – Д7 – T в тональностях мажору та мінору до двох знаків.
- Інтонаійні вправи з використанням Д7 в кадансових зворотахв тональностях мажору та мінору до чотирьох знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №37)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати Д7 в кадансовому зворотіТ – S – K64 – Д7 – T в тональностях мажору та мінору до чотирьох знаків.
Тема 6. Характерні інтервали на ступенях гармонічного мажору в тональності до 5-ти знаків
- Побудова характерних інтервалів зб.2, зм.7, зб.5, зм.4 з розв’язанням в мажорних тональностях до п’яти знаків.
- Інтонування характерних інтервалів зб.2, зм.7, зб.5, зм.4 з розв’язанням в мажорних тональностях до двох знаків.
- Визначення на слух.
- Інтонування характерних інтервалів зб.2, зм.7, зб.5, зм.4 з розв’язанням в мажорних тональностях до п’яти знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №38).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати характерних інтервалів зб.2, зм.7, зб.5, зм.4 з розв’язанням в мажорних тональностях до п’яти знаків.
Тема 7. Характерні інтервали на ступенях гармонічного мінору в тональності до 5-ти знаків.
- Побудова характерних інтервалів зб.2, зм.7, зб.5, зм.4 з розв’язанням в мінорних тональностях до п’яти знаків.
- Інтонування характерних інтервалів зб.2, зм.7, зб.5, зм.4 з розв’язанням в мінорних тональностях до двох знаків.
- Визначення на слух.
- Інтонування характерних інтервалів зб.2, зм.7, зб.5, зм.4 з розв’язанням в мінорних тональностях до п’яти знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №39).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати характерних інтервалів зб.2, зм.7, зб.5, зм.4 з розв’язанням в мінорних тональностях до п’яти знаків.
Тема 8. Інтонаційні вправи з синкопами.
- Інтонування вправ з синкопами.
- Метро-ритмічне виховання слуху з використанням синкоп.
- Ритмо-інтонаційні вправи з використанням синкопованого ритму. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №40).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи з використанням синкопованого ритму.
Студент повинен знати:
– особливості інтонування Д7, Д65, Д43, Д2 від звука з розв’язанням в мажорі та мінорі;
– особливості інтонування характерних інтервалів на ступенях гармонічного мажору та мінору;
– особливості інтонування вправ з синкопами.
Студент повинен вміти:
Інтонувати:
– від звука Д7, Д65, Д43, Д2 з розв’язанням в мажорі та мінорі;
– вправи з використанням Д7 та його обернень;
– вправи з синкопами більш складного ритмічного малюнка;
– характерні інтервали з розв’язанням в тональностях до п’яти знаків;
– двоголосні вправи.
Визначати на слух:
– Д7 та його обернення;
– характерні інтервали;
записати одноголосний мелодичний диктант з застосуванням обернень Д7 та характерних інтервалів.
Складові модульного оцінювання: поточне опитування, самостійна робота №№33- 39
Модульна контрольна робота №9 (практичні завдання)
Навчальний модуль № 10
Тема 10. Малий ввідний септакорд з розв’язанням в тонічний тризвук в мажорі в тональностях до 4-х знаків.
- Побудова МVІІ7 та його обернень з розв’язанням в тоніку в тональностях мажору до чотирьох знаків.
- Інтонування МVІІ7 та його обернень з розв’язанням в тоніку в тональностях мажору до чотирьох знаків.
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. – §47
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.109
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати МVІІ7 та його обернення з розв’язанням в тоніку в тональностях мажору до чотирьох знаків.
Тема 11. Малий ввідний септакорд з розв’язанням через Д65 в мажорі в тональностях до 4-х знаків.
- Побудова МVІІ7 з розв’язанням через Д65 в тональностях мажору до чотирьох знаків.
- Інтонування МVІІ7 з розв’язанням через Д65 в тональностях мажору до чотирьох знаків.
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.109
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати МVІІ7 з розв’язанням через Д65 в тональностях мажору до чотирьох знаків.
Тема 12. Зменшений ввідний септакорд в гармонічному мажорі та мінорі з розв’язанням в тонічний тризвук в тональностях до 4-х знаків.
- Побудова Зм.VІІ7 з розв’язанням в тонічний тризвук в гармонічному мажорі та мінорі до чотирьох знаків.
- Ітонування Зм.VІІ7 з розв’язанням в тонічний тризвук в гармонічному мажорі та мінорі до чотирьох знаків.
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. – §47
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.109
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати Зм.VІІ7 з розв’язанням в тонічний тризвук в гармонічному мажорі та мінорі до чотирьох знаків.
Тема 13. Зменшений ввідний септакорд в гармонічному мажорі та мінорі з розв’язанням через Д65 в тональностях до 4-х знаків.
- Побудова Зм.VІІ7 з розв’язанням через Д65 в гармонічному мажорі та мінорі до чотирьох знаків.
- Інтонування Зм.VІІ7 з розв’язанням через Д65 в гармонічному мажорі та мінорі до чотирьох знаків.
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.109
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати Зм.VІІ7 з розв’язанням через Д65 в гармонічному мажорі та мінорі до чотирьох знаків.
Тема 14. Інтонування ввідних септакордів в гармонічних послідовностях.
- Інтонування ДVІІ7 в гармонічних Т – МVІІ7 – Зм.VІІ7 – Д65 – Т; t – Зм.VІІ7 – Д65 – t в тональностях мажору та мінору до двох знаків.
- Інтонаційні вправи з використанням ввідних септакордів в гармонічних послідовностях Т – МVІІ7 – Зм.VІІ7 – Д65 – Т; t – Зм.VІІ7 – Д65 – t в тональностях мажору та мінору до чотирьох знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №41).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати Зм.VІІ7 з розв’язанням через Д65 в гармонічному мажорі та мінорі до чотирьох знаків.
Тема 15. Відхилення. Інтонаційні вправи з застосуванням відхилення. Модуляція в тональності І ступеня спорідненості.
- Інтонування вправ з використанням відхилення №570-577.
- Інтонування вправ з використанням модуляції в тональності І ступеня спорідненості.
- Запис одноголосної мелодії з використанням відхилення. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №42)
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. – §56
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.80
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи з використанням відхилення та модуляції в тональності І ступеня спорідненості.
Студент повинен знати:
– особливості інтонування ввідних септакордів з відповідними способами розв’язання в мажорі та мінорі;
– особливості інтонування вправ з модуляцією та відхиленням.
Студент повинен вміти:
Інтонувати:
– ввідні септакорди з оберненнями та відповідним розв’язанням в тональностях до чотирьох знаків.
Визначати на слух:
– ввідні септакорди та способи їх розв’язання. Гармонічні послідовності з використанням ввідних септакордів;
– записати мелодичний одноголосний диктант з використанням відхилення.
Складові модульного оцінювання: поточне опитування, самостійна робота №№41, 42.
Модульна контрольна робота №10 (практичні завдання)
ІІІ курс VІ семестр (1 кредит 54 години)
Навчальний модуль № 11
Тема 1. Малий ввідний септакорд від звука з розв’язанням в Т53. Малий ввідний септакорд від звука з розв’язанням через Д65 в Т.
- Побудова МVІІ7 від основних ступенів звукоряду з розв’язанням в Т53.
- Інтонування МVІІ7 від основних ступенів звукоряду з розв’язанням в Т53.
- Побудова МVІІ7 від основних ступенів звукоряду з розв’язанням черезД65 в тоніку.
- Інтонування МVІІ7 від основних ступенів звукоряду з розв’язанням черезД65 в тоніку..
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати МVІІ7 від основних ступенів звукоряду з розв’язанням в Т53 та з розв’язанням черезД65 в тоніку..
Тема 2. Акордові послідовності типу Т – МVІІ7 – Зм VІІ7 – Д65 – Т в натуральному та гармонічному мажорі.
- Інтонування акордової послідовностіТ – МVІІ7 – Зм VІІ7 – Д65 – Т в натуральному та гармонічному мажорі до чотирьох знаків.
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати акордову послідовністьТ – МVІІ7 – Зм VІІ7 – Д65 – Т в натуральному та гармонічному мажорі до чотирьох знаків.
Тема 3. Розмір 9/8. Схема тактування в повільних та в рухливих темпах.
- Розмір 9/8.Схема тактування в повільних та в рухливих темпах.
- Інтонаційні вправи №644, 645: сольмізація, сольфеджування.
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи в розмірі 9/8 в повільному та рухливому темпі.
Тема 4. Розмір 12/8. Схема тактування в повільних та в рухливих темпах. Інтонаційні вправи.
- Розмір 12/8. Схема тактування в повільних та в рухливих темпах.
- Інтонаційні вправи №652-656: сольмізація, сольфеджування.
- Ритмо-інтонаційні вправи в розмірах 9/8, 12/8. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №43)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи в розмірі 12/8 в повільному та рухливому темпі.
- Студент повинен знати:
- – особливості інтонування МVІІ7 , Зм VІІ7 від звука та способи їх розв’язання;
- – схема тактування розміру 9/8 в повільних та в рухливих темпах;
- – схема тактування розміру 12/8 в повільних та в рухливих темпах.
- Студент повинен вміти:
- Інтонувати:
- – МVІІ7 , Зм VІІ7 від звука з розв’язанням в Т53 та через Д65 в Т;
- – вправи в розмірах 9/8, 12/8 в різних темпах;
- – двоголосні вправи.
- Визначати на слух:
- – МVІІ7 , Зм VІІ7;
- – Гармонічні послідовності з використанням МVІІ7 , Зм VІІ7 ;
- Записати метро-ритмічний диктант в розмірі 9/8.
- Записати двоголосний диктант з інтервальним складом від унісону до терції.
Складові модульного оцінювання: поточне опитування, самостійна робота № 43.
Модульна контрольна робота №11 (практичні завдання)
Навчальний модуль № 12
Тема 6. Інтонаційні вправи в розмірі 5/4. Схема тактування
- Розмір 5/4. Схема тактування.
- Сольмізація, сольфеджування вправ № 657-662.
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.33-34
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи в розмірі 5/4.
Тема 7. Інтонаційні вправи в розмірі 7/4. Схема тактування
- Розмір 7/4. Схема тактування.
- Сольмізація, сольфеджування вправ № 664-665.
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.33-34
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи в розмірі 7/4.
Тема 8. Інтонування мажорної та мінорної пентатоніки від звука. Інтонаційні вправи з використанням мажорної та мінорної пентатоніки.
- Побудова та інтонування від основних ступенів звукоряду мажорної та мінорної пентатоніки.
- Визначення на слух.
- Створення одноголосної мелодії з використанням пентатоніки. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №44).
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. –С.163-164,§49
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.118
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду мажорну та мінорну пентатоніку.
Тема 9. Семиступеневі лади народної музики мажорного нахилу. Інтонаційні вправи.
- Побудова та інтонування від основних ступенів звукоряду семиступеневих ладів народної музики мажорного нахилу.
- Визначення на слух.
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. -С.161,§49
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.112-114
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду семиступеневі лади народної музики мажорного нахилу.
Тема 10. Семиступеневі лади народної музики мінорного нахилу. Інтонаційні вправи.
- Побудова та інтонування від основних ступенів звукоряду семиступеневих ладів народної музики мінорного нахилу.
- Визначення на слух.
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. -С.162,§49
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.112-114
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду семиступеневі лади народної музики мінорного нахилу.
Студент повинен знати:
– особливості інтонування п’яти та семиступеневих ладів народної музики мажорного та мінорного нахилу;
– особливості тактування в розмірі 5/4 та в розмірі 7/4.
Студент повинен вміти:
Інтонувати:
– від звука п’яти та семиступеневі лади народної музики мажорного та мінорного нахилу;
– двоголосні вправи.
Визначати на слух:
– п’яти та семиступеневі лади народної музики мажорного та мінорного нахилу;
– записати одноголосний мелодичний диктант з застосуванням ладів народної музики.
Складові модульного оцінювання: поточне опитування, самостійна робота №44.
Модульна контрольна робота №12 (практичні завдання)
Навчальний модуль № 13
Тема 12.SІІ7 в мажорі та в мінорі з розв’язанням в Т6, t6 в тональностях до 4-х знаків.
- Побудова та розв’язання SІІ7 в мажорних та мінорних тональностях до чотирьох знаків.
- Інтонування SІІ7 в мажорних та мінорних тональностях до чотирьох знаків.
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. -С.148,§47
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.110
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати SІІ7 в мажорних та мінорних тональностях до чотирьох знаків.
Тема 13.SІІ7 в мажорі та в мінорі з розв’язанням через Д43 в Т в тональностях до 4-х знаків.
- Побудова SІІ7 з розв’язанням через Д43 в мажорних та мінорних тональностях до чотирьох знаків.
- Інтонування SІІ7 з розв’язанням через Д43 в мажорних та мінорних тональностях до чотирьох знаків.
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.110
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати SІІ7 з розв’язанням через Д43 в мажорних та мінорних тональностях до чотирьох знаків.
Тема 14.SІІ7 в мажорі та в мінорі з розв’язанням в Д та через ДVІІ 65 в тональностях до 4-х знаків.
- Побудова та інтонування SІІ7 в мажорі та мінорі з розв’язанням в Д в тональностях до двох знаків.
- Побудова та інтонування SІІ7 в мажорі та мінорі з розв’язанням через ДVІІ65 в тональностях до двох знаків.
- Інтонування SІІ7 в мажорі та мінорі з розв’язанням в Д та через ДVІІ65 в тональностях до чотирьох знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №45).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати SІІ7 з розв’язанням в Д в мажорних та мінорних тональностях до чотирьох знаків.
- Інтонувати SІІ7 в мажорі та мінорі з розв’язанням через ДVІІ65 в тональностях до чотирьох знаків.
Тема 15. Септакорд ІІ ступеня в гармонічних послідовностях типу Т – Т6 – SІІ7 – Д43 – Т.
- Інтонування SІІ7 в гармонічних послідовностяхТ – Т6 – SІІ7 – Д43 – Т в тональностях мажору та мінору до двох знаків.
- Інтонування SІІ7 в гармонічних послідовностяхТ – Т6 – SІІ7 – Д43 – Т в тональностях мажору та мінору до чотирьох знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №46).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати SІІ7 гармонічних послідовностяхТ – Т6 – SІІ7 – Д43 – Т в тональностях мажору та мінору до чотирьох знаків.
Тема 16. Інтонування від звука мажорної хроматичної гами.
- Побудова та інтонування від основних ступенів звукоряду мажорної хроматичної гами.
- Інтонування від звуків «соль», «ля», «сі» мажорної хроматичної гами. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №47).
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. -С.180,§53
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.132
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду мажорну хроматичну гаму вгору та вниз.
Тема 17. Інтонування від звука мінорної хроматичної гами.
- Побудова та інтонування від основних ступенів звукоряду мінорої хроматичної гами.
- Інтонування від звуків «соль», «ля», «сі» мінорної хроматичної гами. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №48).
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. -С.181,§53
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.132
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду мінорну хроматичну гаму вгору та вниз.
Тема 18. Інтонаційні вправи з використанням канону. Інтонаційні вправи в енгармонічно рівних тональностях.
- Визначення поняття «канон». Інтонаційні вправи з використанням канону (двоголосся №148, 149).
- Інтонування енгармонічнорівних гам: H-dur – Ces-dur, b-moll – ais-moll, gis-moll – as-moll.
- Інтонування вправ з використанням канону. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №49).
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. -С.99,§35
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.84
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати енгармонічно рівні тональності.
- Інтонувати вправи з використанням канону.
Студент повинен знати:
– особливості інтонування SІІ7 з відповідними способами розв’язання в мажорних та мінорних тональностях;
– особливості інтонування мажорної та мінорної хроматичної гами;
– особливості інтонування канону.
Студент повинен вміти:
Інтонувати:
– SІІ7 в тональностях до чотирьох знаків з відповідними способами розв’язання;
– SІІ7 від звука з розв’язанням в мажорі та мінорі;
– від звука мажорну та мінорну хроматичну гаму;
– вправи з використанням хроматизмів;
– енгармонічно рівні гами.
Визначати на слух:
– SІІ7 в гармонічних послідовностях;
– гармонічні послідовності до складу яких входять головні тризвуки ладу, Д7 та його обернення, Д VІІ7, SІІ7 з відповідним розв’язанням;
– записати одноголосний мелодичний диктант з використанням відхилення, модуляції;
записати двохголосний диктант інтервального складу від унісону до кварти.
Складові модульного оцінювання: поточне опитування, самостійна робота №№45-49.
Модульна контрольна робота №13 (практичні завдання)
ІV курс VІІ семестр (1 кредит 54 години)
Навчальний модуль № 14
Тема 1. Інтонаційні вправи в перемінному розмірі.
- Перемінні розміри: теоретичні поняття.
- Інтонаційні вправи в перемінних розмірах № 666-672 (читання з аркуша).
- Створення одноголосної мелодії в перемінному розмірі. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №50).
Література
- Вахромєєв В. Елементарна теорія музики. – М.:Музика, 1983. -§21
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К.:Музична Україна, 1997. – С.35
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи в перемінних розмірах.
Тема 2. Інтонування мажорної та мінорної пентатоніки від основних ступенів ладу.
- Інтонування від основних ступенів звукоряду мажорної та мінорної пентатоніки.
- Визначення на слух.
- Інтонаційні вправи з використанням мажорної та мінорної пентатоніки. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №51).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду мажорну та мінорну пентатоніку.
Тема 3. Інтонування семиступеневих ладів народної музики мажорного нахилу від основних ступенів звукоряду.
- Інтонування від основних ступенів звукоряду семиступеневих ладів народної музики мажорного нахилу.
- Визначення на слух.
- Інтонаційні вправи з використанням ладів народної музики мажорного нахилу. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №52).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду семиступеневі лади народної музики мажорного нахилу.
Тема 4. Інтонування семиступеневих ладів народної музики мінорного нахилу від основних ступенів звукоряду.
- Інтонування від основних ступенів звукоряду семиступеневих ладів народної музики мінорного нахилу.
- Визначення на слух.
- Інтонаційні вправи з використанням ладів народної музики мінорного нахилу. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №53).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду семиступеневі лади народної музики мінорного нахилу.
Тема 5. Інтонування мажорної хроматичної гами.
- Побудова та інтонування мажорної хроматичної гами від основних ступенів звукоряду.
- Інтонування мажорної хроматичної гами від звуків «соль», «ля», «сі». (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №54).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду мажорну хроматичну гаму.
Тема 6. Інтонування мінорної хроматичної гами.
- Побудова та інтонування мінорної хроматичної гами від основних ступенів звукоряду.
- Інтонування мінорної хроматичної гами від звуків «соль», «ля», «сі». (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №55).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду мінорну хроматичну гаму.
Студент повинен знати:
– особливості інтонування та тактування в перемінному розмірі;
– особливості інтонування мажорної та мінорної пентатоніки від звука;
– особливості інтонування семиступеневих ладів народної музики.
– особливості інтонування від звука мажорної та мінорної хроматичної гами.
Студент повинен вміти:
Інтонувати:
– від звука мажорну та мінорну пентатоніку;
– від звука семиступеневі лади народної музики мажорного та мінорного нахилу;
– від звука мажорну та мінорну хроматичну гаму у висхідному та в низхідному русі;
– чотириголосні гармонічні послідовності;
– двоголосні вправи.
Визначати на слух:
– мажорні та мінорні семиступеневі лади народної музики;
– мажорну та мінорну пентатоніку;
– хроматичну гаму.
Виконати творчі вправи:
– створити мелодію у формі періоду в одному із вивчених ладів.
Записати одноголосний диктант з використанням характерних ладових зворотів.
Складові модульного оцінювання: поточне опитування, самостійна робота №№ 50-55.
Модульна контрольна робота №14 (практичні завдання)
Навчальний модуль № 15
Тема 8. Тональність Ges-dur. Інтонування тритонів в натуральному та гармонічному мажорі.
- Інтонування гами Ges-dur, головних тризвуків ладу з оберненнями.
- Інтонування тритонів в натуральному та гармонічному мажорі в тональностях до трьох знаків.
- Інтонування тритонів в натуральному та гармонічному мажорі в тональностях до шести знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №56).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати гаму Ges-dur, головні тризвуки ладу з оберненнями.
- Інтонувати тритони в натуральному та гармонічному мажорі в тональностях до шести знаків.
Тема 9. Тональність es-moll. Інтонування тритонів в натуральному та гармонічному мінорі.
- Інтонування гами es-moll, головних тризвуків ладу з оберненням.
- Інтонування тритонів в натуральному та гармонічному мінорі в тональностях до трьох знаків.
- Інтонування тритонів в натуральному та гармонічному мінорі в тональностях до шести знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №57)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати гаму es-moll,, головні тризвуки ладу з оберненнями.
- Інтонувати тритони в натуральному та гармонічному мінорі в тональностях до шести знаків.
Тема 10. Розміри 22; 32. Інтонування характерних інтервалів в гармонічному мажорі.
- Розміри 22; 32 (теоретичні поняття), схема тактування.
- Читання з аркуша вправ № 547-549.
- Побудова та інтонування характерних інтервалів в гармонічному мажорі до трьох знаків.
- Побудова та інтонування характерних інтервалів в гармонічному мажорі до шести знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №58)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи в розмірах 22; 32.
- Інтонувати характерні інтервали в гармонічному мажорі до шести знаків.
Тема 11. Розмір 6/4. Інтонування характерних інтервалів в гармонічному мінорі.
- Розміри 6/4 (теоретичні поняття), схема тактування, розбір вправ в розмірі 6/4.
- Читання з аркуша вправ № 547-549.
- Побудова та інтонування характерних інтервалів в гармонічному мінорі до трьох знаків.
- Побудова та інтонування характерних інтервалів в гармонічному мінорі до шести знаків. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №59)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати вправи в розмірі 6/4.
- Інтонувати характерні інтервали в гармонічному мінорі до шести знаків.
Тема 12. Інтонування від звука Д7, Д6, Д43, Д2 з розв’язанням в тоніку.
- Побудова та інтонування від основних ступенів звукоряду Д7, Д65, Д43, Д2 з розв’язанням в тоніку.
- Визначення на слух.
- Інтонування від звуків «соль», «ля», «сі» Д7, Д6, Д43, Д2 з розв’язанням в тоніку. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №60)
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду Д7, Д65, Д43, Д2 з розв’язанням в тоніку.
Тема 13. Інтонування від звука ДVІІ7 з розв’язанням в тоніку через Д65 в мажорі та мінорі. Інтонування від звука SІІ7 з розв’язанням в Т6, та через Д43 в Т в мажорі та мінорі.
- Побудова та інтонування від звуків ДVІІ7 з розв’язанням в тоніку та через Д65 в мажорі та мінорі.
- Побудова та інтонування від звуківSІІ7 з розв’язанням в Т6, та через Д43 в Т в мажорі та мінорі.
- Інтонування від звуків «соль», «ля», «сі» ДVІІ7 з розв’язанням в тоніку та через Д65 та SІІ7 з розв’язанням в Т6, та через Д43 в Т в мажорі та мінорі. (Див. комплекс самостійної роботи, сам.робота №61).
Література
- Калмиков Б, Фрідкін Г. Сольфеджіо. Частина 1,2
Завдання до самоконтролю
- Інтонувати від основних ступенів звукоряду ДVІІ7 з розв’язанням в тоніку та через Д65 в мажорі та мінорі.
- Інтонувати від звуків SІІ7 з розв’язанням в Т6, та через Д43 в Т в мажорі та мінорі.
Студент повинен знати:
– особливості інтонування тритонів та їх розв’язання в натуральному і гармонічному мажорі та мінорі;
– особливості інтонування та розв’язання характерних інтервалів в гармонічному мажорі та мінорі;
– особливості інтонування від звука Д7, Д65, Д43, Д2 з розв’язанням в мажорі та мінорі;
– особливості інтонування від звука ввідних септакордів та їх розв’язання в мажорі та мінорі;
– схеми тактування розмірів 2/2, 3/2, 6/4.
Студент повинен вміти:
Інтонувати:
– характерні інтервали та тритони в тональностях мажору і мінору до 6 знаків в ключі;
– від звука Д7, Д65, Д43, Д2 з розв’язанням в мажорі та мінорі;
– від звука ввідних септакордів ДVII7, SII7 з розв’язанням в тоніку та внутрішньофункціонально;
– чотириголосні гармонічні послідовності Т-Д64-Т6-S-K64-Д7-Т; Т-SII7-Д43-Т; Т- S6-ДVІІ7-Т; Т-Д6– ДVІІ7– Д65-Т в тональностях до п’яти знаків.
– вправи з використанням розмірів 2/2, 3/2, 6/4.
Визначати на слух:
– домінантсептакорд з оберненнями та розв’язанням;
– септакорд другого ступеня з оберненнями та розв’язанням в тоніку і внутрішньофункціонально;
– септакорд сьомого ступеня з оберненнями та розв’язанням в тоніку і внутрішньофункціонально;
– характерні інтервали та тритони з розв’язанням.
Записати одноголосну мелодію з використанням характерних інтервалів та тритонів в розмірі 3/2.
Виконати творчі вправи:
– створити мелодію у формі періоду включаючи звороти з ввідними септакордами та з домінантсептакордом;
– сктворити мелодію у формі періоду включаючи звороти з характерними інтервалами і тритонами.
Складові модульного оцінювання: поточне опитування, самостійна робота №№ 56-61.
Модульна контрольна робота №15 (практичні завдання)