СУЧАСНИЙ ТА БАЛЬНИЙ ТАНЕЦЬ

Методичний пакет дисципліни для студентів спецільності 5.02020201 «Хореографія»

Розробник – викладач  О.Г.Островна

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНИХ МОДУЛІВ

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ №1

Тема 1. Мета та завдання дисципліни  «Сучасний та бальний танець», її місце в системі підготовки хореографічних кадрів.

  1. Сучасний та бальний танець – як предмет вивчення.
  2. Мета і завдання курсу.
  3. Сучасний та бальний танець  його роль в естетичному вихованні молоді.

Література до вивчення:

  1. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство, 1973 ст. 3-5
  2. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.2-4

Питання до самоконтролю

  1. Які основні завдання курсу « Сучасний та бальний танець»?
  2. З якими видами танців найтісніше пов’язаний «Сучасний та бальний танець»?

Тема 2. Основні позиції ніг та положення рук в парі. Постановка корпуса при вивченні  «Сучасного та бального танцю». Тренувальні  вправи на середині зали на розвиток координації,гнучкості тіла,та рухливості суглобів.

  1. Основні позиції ніг та положення рук в парі.
  2. Постановка  корпуса при вивченні «Сучасного та бального танцю»
  3. Тренувальні  вправи на середині зали на розвиток координації,гнучкості тіла,та рухливості суглобів.

Література до вивчення

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 8-10
  2. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.46-49
  3. «Секрет танца» Санкт – Петербург «Золотой век» 1997 ст. 369 – 406

Питання до самоконтролю

  1. Яка відмінність між позиціями ніг в «Народно – сценічному» та «Сучасно -бальному танці»?
  2. Які специфічні особливості  постановки корпуса та положення рук в парі?
  3. Які тренувальні вправи можна використати  на середині зали на розвиток координації,гнучкості тіла,та рухливості суглобів.

Тема 3. Характеристика танцю «Рок-н-ролл».Основні рухи танцю.

  1. Основні рухи танцю «Рок-н-ролл».
  2. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство, 1973. – Ст.198-200.
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст.343-346

Питання до самоконтролю:

  1. Що характерне для виконання дитячих танцю «Рок-н-ролл»?
  2. Який за характером музичний супровід?

Тема 4. Характеристика танцю«Чарльстон».

  1. Коротка характеристика танцю«Чарльстон»
  2. Вивчення основних рухів танцю «Чарльстон»
  3. Вивчення комбінацій танцю «Чарльстон»

Література до вивчення:

  1. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство, 1973 ст.262 – 265

Питання до самоконтролю:

  1. Що характерне для виконання  танців «Чарльстон»?
  2. Який за характером музичний супровід?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота.

Тема 5. Характеристика танцю «Вальс». Основні положення рук в парі. Основні рухи танцю.

  1. Коротка характеристика танцю «Вальс»
  2. Основні рухи танцю.
  3. Комбінація на основі рухів танцю «Вальс»

Література до вивчення:

  1. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.223.
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст.91 -95.

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи використовуються в танці?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота.

Тема 6. Танець історичної спадщини «Фігурний вальс»

  1. Коротка характеристика танцю «Фігурний вальс»
  2. Основні рухи танців
  3. Вивчення комбінації танцю

Література до вивчення:

  1. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.198-200
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 121-132

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи використовуються в танці?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ №2

Тема 7. Характеристика танцю «Повільний вальс». Основні рухи танцю. Основні положення рук в парі.

  1. Коротка характеристика танцю «Повільний вальс»
  2. Основні рухи танцю
  3. Вивчення комбінації танцю

Література до вивчення :

  1. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.223
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 145 – 169

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи використовуються в танці?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 8. Розучування рухів танцю європейської програми «Віденський вальс»

  1. Коротка характеристика « Віденський вальс»
  2. Основні рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 105-112
  2. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.133-139

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи виконуються в танці « Віденський  вальс»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ №3

Тема 9. Розучування рухів танцю європейської програми « Квік – степ»»

  1. Коротка характеристика « Квік – степ»
  2. Основні рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю

Література до вивчення:

  1. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.50-69

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Квік – степ»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 10. Розучування рухів європейської  програми «Танго»

  1. Коротка характеристика « Танго»
  2. Основні рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.72-87
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 61-70
  3. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.266-268

Питання до самоконтролю

1.Які основні рухи виконуються в танці «Танго»
2.Які основні положення виконавців в парі?
3.Який за характером музичний супровід?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ №4

Тема 11. «Хастл» – побутовий танець латиноамериканського походження.

  1. Коротка характеристика танцю«Хастл»
  2. Основні рухи танців
  3. Вивчення комбінації танцю

Література до вивчення:

  1. Відеоматеріал із записами композиціями танцю.

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи використовуються в танці?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 12. « Сальса» – побутовий танець латиноамериканського походження

  1. Коротка характеристика танцю «Сальса»
  2. Основні рухи танців
  3. Вивчення комбінації танцю

Література до вивчення:

  1. Відеоматеріал із записами композиціями танцю.

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи використовуються в танці?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 13. Характеристика танцю «Ча-ча-ча». Основні положення рук в парі. Основні рухи танцю.

  1. Коротка характеристика « Ча-ча-ча»
  2. Основні рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 183-188
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.144-155

Питання до самоконтролю

1.Які основні рухи виконуються в танці «Ча-ча-ча»
2.Які основні положення виконавців в парі?
3.Який характер, манера та особливості танцю «Ча-ча-ча»?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ № 5

Тема 14. Розучування рухів латиноамериканської програми «Самба»

  1. Коротка характеристика «Самба»
  2. Основні рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

1.Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 223-224
2.Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.162-170

Питання до самоконтролю

1.Які основні рухи виконуються в танці «Самба»?
2.Які основні положення виконавців в парі?
3.Який за характером музичний супровід?

Тема 15. Розучування рухів латиноамериканської програми «Джайв»

  1. Коротка характеристика « Джайв»
  2. Основні рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 14-16
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.303-308

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Джайв»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема16. Розучування рухів латиноамериканської програми « Румба» – танець кохання.

  1. Коротка характеристика « Румба»
  2. Основні рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 200-202
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.155-162

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Румба»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ № 6

Тема 17. Характеристика танцю «Повільний вальс». Розучування ускладненої комбінації.

  1. Коротка характеристика танцю «Повільний вальс»
  2. Основні рухи танцю
  3. Вивчення ускладненої комбінації танцю

Література до вивчення :

  1. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.223
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 145 – 169

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи використовуються в танці?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 18. Розучування рухів танцю європейської програми «Віденський вальс». Розучування ускладненої комбінації.

  1. Коротка характеристика « Віденський вальс».
  2. Ускладнені  рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 105-112
  2. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.133-139

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи виконуються в танці « Віденський  вальс»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 19. Розучування рухів танцю європейської програми «Квік – степ». Розучування ускладненої комбінації.

  1. Коротка характеристика « Квік – степ»
  2. Ускладнені рухи танцю.
  3. Постановка ускладненої комбінації танцю

Література до вивчення:

  1. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.50-69

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Квік – степ»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема20. Розучування рухів європейської  програми « Танго». Розучування ускладненої комбінації.

  1. Коротка характеристика « Танго»
  2. Ускладнені  рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.72-87
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 61-70
  3. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.266-268

Питання до самоконтролю

1.Які основні рухи виконуються в танці «Танго»?
2.Які основні положення виконавців в парі?
3.Який за характером музичний супровід?
4. Який характер та манера танцю «Танго»?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ №7

Тема 21.Характеристика танцю « Ча-ча-ча». Розучування ускладненої комбінації.

  1. Коротка характеристика « Ча-ча-ча»
  2. Ускладнені рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 183-188
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.144-155

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Ча-ча-ча»
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який характер, манера та особливості танцю «Ча-ча-ча»?

Тема 22. Розучування рухів латиноамериканської програми «Самба». Розучування ускладненої комбінації.

  1. Коротка характеристика « Самба»
  2. Ускладнені  рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 223-224
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство ,1973 ст.162-170

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Самба»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 23. Розучування рухів латиноамериканської програми «Джайв». Розучування ускладненої комбінації.

  1. Коротка характеристика « Джайв»
  2. Ускладнені  рухи танцю.
  3. Постановка комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 14-16
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.303-308

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Джайв»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 24. Розучування рухів латиноамериканської програми « Румба» – танець кохання. Розучування ускладненої комбінації.

  1. Коротка характеристика « Румба»
  2. Складнені рухи танцю.
  3. Постановка ускладненої комбінації танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 200-202
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.155-162

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Румба»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ № 8

Тема 25. Характеристика танцю «Повільний вальс». Постановка композиції танцю.

  1. Коротка характеристика танцю «Повільний вальс»
  2. Основні рухи танцю
  3. Вивчення композиції танцю

Література до вивчення:

  1. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.223
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 145 – 169

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи використовуються в танці?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 26. Розучування рухів танцю європейської програми « Віденський вальс». Постановка композиції танцю.

  1. Коротка характеристика « Віденський вальс»
  2. Ускладнені  рухи танцю.
  3. Постановка композиції танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 105-112
  2. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.133-139

Питання до самоконтролю:

  1. Які основні рухи виконуються в танці « Віденський  вальс»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 27. Розучування рухів танцю європейської програми « Квік – степ».

Постановка композиції танцю.

  1. Коротка характеристика « Квік – степ»
  2. Ускладнені рухи танцю.
  3. Постановка композиції танцю

Література до вивчення:

  1. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.50-69

Питання до самоконтролю:

1.Які основні рухи виконуються в танці «Квік – степ»?

  1. Які основні положення виконавців в парі?
  2. Який за характером музичний супровід?

Тема 28. Розучування рухів європейської  програми « Танго». Постановка композиції танцю.

  1. Коротка характеристика « Танго»
  2. Ускладнені  рухи танцю.
  3. Постановка композиції танцю.

Література до вивчення:

  1. Мур А. « Бальные танцы» -М.:АСТ, 2004 ст.72-87
  2. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 61-70
  3. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.266-268

Питання до самоконтролю

1.Які основні рухи виконуються в танці «Танго»?
2.Які основні положення виконавців в парі?
3.Який за характером музичний супровід?
4. Який характер та манера танцю «Танго»?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ № 9

Тема 29.Характеристика танцю «Ча-ча-ча». Розучування композиції танцю.

  1. Коротка характеристика «Ча-ча-ча»
  2. Ускладнені рухи танцю.
  3. Постановка композиції танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 183-188
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство, 1973 ст.144-155

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Ча-ча-ча»
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який характер, манера та особливості танцю «Ча-ча-ча»?

Тема 30. Розучування рухів латиноамериканської програми «Самба». Розучування композиції танцю.

  1. Коротка характеристика « Самба»
  2. Ускладнені  рухи танцю.
  3. Постановка композиції танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 223-224
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.162-170

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Самба»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 31. Розучування рухів латиноамериканської програми «Джайв».  Розучування композиції танцю.

  1. Коротка характеристика « Джайв»
  2. Ускладнені  рухи танцю.
  3. Постановка композиції танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 14-16
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.303-308

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Джайв»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Тема 32. Розучування рухів латиноамериканської програми « Румба» – танець кохання. Розучування композиції танцю.

  1. Коротка характеристика « Румба»
  2. Ускладнені рухи танцю.
  3. Постановка композиції танцю.

Література до вивчення:

  1. Диниц Е.В., Ермаков Д.А. «Азбука танца» – М.: АСТ: Донецк. Сталкер, 2005 ст. 200-202
  2. Уральська В., Стриганов В. «Современный бальный танец» – М.: Искусство,1973 ст.155-162

Питання до самоконтролю

  1. Які основні рухи виконуються в танці «Румба»?
  2. Які основні положення виконавців в парі?
  3. Який за характером музичний супровід?

Складові модульного оцінювання: поточне, самостійна робота