ГАДЯЦЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ
ІМ. І. П. КОТЛЯРЕВСЬКОГО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ директора коледжу
від 30.11.2021 р. № 217
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНУ ТА ІННОВАЦІЙНУ РОБОТУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
РОЗГЛЯНУТО І СХВАЛЕНО на засіданні педагогічної ради протокол № 03 від 29.11.2021 р. |
2021
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Відповідно до статті 60 Закону України «Про фахову передвищу освіту» робочий час педагогічних та науково-педагогічних працівників визначається обсягом їхньої навчальної, методичної, інноваційної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором.
1.2. Методична та інноваційна робота – усвідомлена, системна робота педагогічного працівника, метою якої є забезпечення власного професійного розвитку та підвищення якості підготовки фахівців на основі комплексного підходу до вдосконалення змісту, організації й методів навчання.
1.3. Участь у методичній та інноваційній роботі є професійним обов’язком для всіх педагогічних працівників. Результативність роботи враховується при проведенні атестації педагогічних працівників і є підставою для матеріального та морального заохочення.
1.4. Організацію методичної та інноваційної роботи педагогічних працівників забезпечують навчально-методичний кабінет та голови циклових комісій.
1.5. Методична та інноваційна робота здійснюється педагогічними працівниками відповідно до плану роботи відповідної циклової комісії та коледжу на навчальний рік і конкретизується в індивідуальних робочих планах.
1.6. Індивідуальні робочі плани розглядаються на засіданні відповідної циклової комісії та затверджуються її головою.
1.7. Повнота та якість виконання планів розглядаються на засіданнях відповідної циклової комісії у кінці кожного семестру.
1.8. Загальне керівництво методичною та інноваційною роботою в коледжі здійснює заступник директора з навчально-методичної роботи.
1.9. Підсумки методичної роботи педагогічних працівників підводяться на засіданні педагогічної ради у кінці навчального року.
ІІ. ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ, ЗАВДАННЯ ТА ВИДИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
2.1. Основними принципами методичної та інноваційної роботи в коледжі є:
- зв’язок з життям, актуальність;
- науковість;
- системність;
- комплексність;
- систематичність, послідовність, безперервність;
- творчий характер;
- єдність теорії та практики;
- оперативність, гнучкість, мобільність.
2.2. Основні завдання методичної та інноваційної роботи:[ЛХ1]
- забезпечення високого наукового та методичного рівня викладання;
- розвиток ініціативи та творчого пошуку, підвищення результативності діяльності педагогічного працівника;
- розвиток професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації й умов для фахового вдосконалення;
- удосконалення та осучаснення змісту навчальної дисципліни;
- удосконалення змісту, форм і методів навчання студентів;
- впровадження інноваційних технологій викладання дисциплін та навчання студентів;
- активізація роботи викладачів щодо розвитку творчих здібностей студентів, творчої співпраці викладача і студента;
- створення комплексного методичного забезпечення викладання дисциплін, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;
- забезпечення інтеграції навчального процесу, науки і практики.
2.3. До основних видів методичної роботи педагогічних працівників належать:
- підготовка конспектів лекцій, методичних матеріалів до семінарських, практичних, лабораторних занять, курсових та випускних робіт, практик і самостійної роботи студентів;
- підготовка, експертиза підручників, навчальних посібників, словників, довідників, у тому числі електронних;
- розробка освітньо-професійних програм, навчальних планів, навчальних програм, робочих навчальних планів, робочих навчальних програм;
- розробка і підготовка нових лабораторних робіт;
- підготовка комп’ютерного та інформаційного забезпечення навчальних дисциплін;
- складання екзаменаційних білетів, завдань для проведення модульного та підсумкового контролю, завдань для проведення тестового контролю;
- розробка і впровадження наочних навчальних посібників (схем, діаграм, стендів, слайдів тощо);
- участь в науково-методичних комісіях (підкомісіях) Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури та інформаційної політики України;
- створення дистанційних курсів з дисциплін навчального плану;
- розробка і впровадження нових форм, методів і технологій навчання;
- вивчення і впровадження передового досвіду організації освітнього процесу;
- підготовка художніх виставок;
- участь у концертній діяльності в якості виконавця, балетмейстера-постановника, режисера-постановника тощо;
- підготовка та проведення концерту класу, творчого звіту;
- підготовка та проведення відкритих, публічних занять, відкритих виховних заходів, майстер-класу;
- підготовка студентів до участі в конкурсах, олімпіадах, науково-практичних конференціях, підготовка концертних номерів;
- читання лекцій або проведення практичних занять для слухачів відділення підвищення кваліфікації;
- підготовка та проведення методичних семінарів;
- виступ з доповіддю з актуальних проблем методики, педагогіки, психології на заняттях «Школи педагогічної майстерності»;
2.4. Інноваційна робота
- розроблення і впровадження новітніх технологій і концепцій в освітньому, виховному та управлінському процесах;
- розроблення і впровадження нововведень в компʼютерізації, телекомунікації, матеріально-технічному забезпечення освітнього процесу;
- вивчення і узагальнення інноваційного педагогічного досвіду та його поширення, впровадження в практику;
- участь у підготовці: статті, опублікованої у вітчизняних і міжнародних рецензованих фахових виданнях, інших виданнях; підручника, навчального посібника, довідника тощо;
- участь (виступ з доповіддю) на конференціях, симпозіумах, конгресах тощо;
- рецензування підручників, навчальних посібників, словників, довідників тощо;
- керівництво інноваційною роботою студентів з підготовкою інноваційного проєкту; статті; роботи на конкурс; доповіді на конференцію тощо.
- [ЛХ1]забезпечення високого наукового та методичного рівня викладання;
- оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
- вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
- удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
- заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
- активізація роботи школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;
- активізація роботи предметних методичних комісій та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;
- активізація роботи вчителів щодо розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;
- впровадження в навчальний процес особистісно – орієнтованих технологій;
- організація, інформаційно – методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та програм з питань соціального захисту дітей.