Перші професійні кроки
Відповідно до навчального плану, упродовж семестру, ми – студенти ІV курсу спеціалізації «Декоративно-прикладне мистецтво», проходили педагогічну практику на базі студії естетичного виховання, яка працює при Гадяцькому фаховому коледжі культури і мистецтв ім І. П. Котляревського. Щорічно практика здійснюється з метою поглиблення, систематизації та закріплення знань, здобутих в процесі теоретичного навчання та одержання інформації про характер і особливості майбутньої професії. Керівником практики у мене була викладач спеціалізації Харагай Наталія Вікторівна, яка навчила грамотно укладати навчально-методичні матеріали до занять.

Заняття я проводила в групах учнів різної вікової категорії, якими керують досвідчені викладачі студії Недвига Ольга Миколаївна та Клименченко Марина Юріївна.
Перед тим, як самостійно проводити заняття, я пройшла спостережну практику, де переймала у викладачів спеціалізації досвід з організації підготовки аудиторії до занять: розміщення предметів постановки натюрмортів, правильне розташування учнів за мольбертами та організації їх робочих місць, використання дидактичного матеріалу та підключення проєктора для демонстрації презентацій; ознайомилася з методикою викладання теоретичного матеріалу і тим, як зацікавити учнів для легшого засвоювання вивченого.
Під час проведення занять я помітила, що діти мають різний рівень знань і навичок з образотворчого мистецтва та неоднакове ставлення до роботи на уроці, тому до кожного з них необхідно було знайти індивідуальний підхід, щоб не травмувати їхню дитячу психіку. Не дивлячись на це, мені було цікаво працювати на занятті з усіма учнями. Проте найважчим етапом уроку стало оцінювання дитячих робіт. Для мене це є найважливіший момент справедливості. Виставляючи оцінку, мені потрібно було арґументувати її, вказавши на недоліки в роботі, порадити можливості їх усунення в подальшому і при цьому підібрати такі слова, щоб учень не образився і зрозумів на що потрібно звернути увагу надалі. Ось тут мені знадобилися знання з дисциплін «Вікова психологія» та «Методика викладання фахових дисциплін».
За період педагогічної практики викладачі люб’язно поділилися своїм досвідом та дали відповіді на всі запитання, які мене цікавили. За цей час я багато отримала корисних знань і саме головне – практичний досвід роботи з дітьми різного віку, які стануть в нагоді у моїй подальшій викладацькій роботі. Для себе зробила висновок, що в коледжі, де працюють доброзичливі та висококваліфіковані спеціалісти, я отримала вагомі знання і уже готова до самостійної роботи. Викладацька робота – це саме та робота, про яку я мріяла ще змалечку.
Каріна Тренбач, студентка ІV курсу спеціалізації «Декоративно-прикладне мистецтво»