Загальні рекомендації щодо діяльності навчальних закладів в зазначених умовах подані у листі Міністерства освіти і науки України «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину» № 1/9-173 від 23.03.2020 року:
Шановні колеги!
Світ ставить нас перед викликами й ми повинні відповідати новим запитам. З метою систематичної комунікації та оперативного інформування Обласний методичний кабінет навчальних закладів мистецтва та культури створив свою сторінку в соціальній мережі Facebook «Полтавський обласний методичний кабінет», де можна знайти багато цікавої та корисної інформації, інтернет-ресурсів, що допомагають самовдосконалитися, розвиватися професійно. Запрошуємо долучитися до співпраці всіх зацікавлених осіб:
https://www.facebook.com/groups/268093707180159/?ref=bookmarks
Сьогодні на часі карантин та організація дистанційного
навчання.
Це випробування для всієї системи освіти, у тому
числі й мистецької. Самоізоляція не заважає
нам долати нові виклики роботи в умовах карантину. За екстремальних умов ми не
тільки інтенсивно спілкуємося в соціальних мережах з питань безпеки та
розповсюдження коронавірусу, але й намагаємось налагодити у віддаленому доступі
повноцінний навчальний процес та продовжуємо працювати віддалено.
Загальні рекомендації щодо діяльності навчальних закладів в зазначених умовах подані у листі Міністерства освіти і науки України «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину» № 1/9-173 від 23.03.2020 року:
ОМКНЗ МК пропонує ідеї щодо організації дистанційного навчання.
Організація проведення освітнього процесу може відбуватися з використанням можливостей дистанційної освіти, інтернет-ресурсів:
Google Site – дозволяє створити власний сайт та зробити інформацію доступною для людей, які потребують її швидкої подачі.
Google Classroom – тут можна спілкуватися, збирати файли з роботами,
ставити оцінки, контролювати терміни виконання завдань, створити контрольну
роботу з варіантами, надавати консультації для кожного учня в приватному
режимі. З детальними інструкціями щодо організації дистанційного навчання за
допомогою Google Класу можна ознайомитись за посиланням:
Class
Dojo – інструмент для оцінки роботи
класу в реальному часі, який об’єднує вчителів, учнів та батьків за допомогою
комунікаційних функцій.
CISCO WEBER – зручні відеоконференції для дистанційного навчання.
Classtime – українська розробка, помічник вчителя, що збагачує
Ваш урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в
живому часі: https://www.classtime.com/uk/
Facebook – створення сторінок для спільнот.
Skype, Viber, Telegram, Padlet, Hangouts – проведення відеоконсультацій, аудіоконференцій, пересилка завдань, інших інформаційних файлів та отримання відповідей.
Zoom – відеоконференцзв’язок
та обмін повідомленнями на будь-яких
пристроях.
Zoom уроки під час карантину
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=u6LUd9IAppo
https://www.youtube.com/watch?v=wH331ndzurM
Більш детальні рекомендації щодо використання онлайн-сервісів для вчителів, зібрані в одній системі інформування: osvita.diia.gov.ua
В
умовах існуючих технічних недосконалостей, відсутності (повністю або частково)
персонального напрацьованого досвіду викладачів щодо використання дистанційних
технологій навчання, неможливості проведення деяких видів занять за
запропонованою системою (оркестр, танок тощо), ми повинні налагодити
комунікаційні зв’язки з учнями, батьками та здійснювати освітній процес для
подальшого відпрацювання навчального матеріалу.
Отже, для безперервної подальшої роботи викладачам можна виконувати наступні дії:
- визначити перелік навчальних дисциплін, тем навчальних занять, видів навчальних занять, які здійснюються за технологією дистанційного навчання із зазначенням онлайн-сервісів або соцмереж;
- скласти розклад таких занять та повідомляти про них учнів та батьків;
- підготувати електронні матеріали з навчальних дисциплін для надсилання учням (тексти, презентації, індивідуальні завдання, посилання на інтернет-джерела тощо) для подальшого самостійного опрацювання.
Як повідомляє МОН немає ніяких типових форм заяв для викладачів, які переведені на дистанційну форму роботи. Роз’яснення щодо дистанційного навчання від т.в.о. Міністра освіти і науки Любомири Мандзій:
заступника Міністра освіти і науки Петра Коржевського:
https://www.facebook.com/groups/1309306889108636/wp/202547201074696/
Пропонуємо перелік різних пропозицій щодо організації роботи викладачів під час карантину:
- проведення онлайн-уроків з учнем у прямому контакті;
- проведення онлайн-лекцій онлайн або створюючи запис;
- підготовка аудіоповідомлень із конкретними завданнями (слуховки, диктанти тощо);
- вокал: створити і надіслати відео розспівок, «мінусовок» тощо і під час проведення онлайн-занять працювати над цим. Давати завдання для учнів: робити аудіо- або відеозаписи, а потім разом їх аналізувати;
- надсилати фото виконаних письмових завдань;
- надсилати тестові або інші завдання у вигляді документу Word або іншого файлу;
- скласти список того, що треба послухати і подивитись – обов’язково при цьому надати список посилань;
- розміщувати завдання та записані уроки вчителів на сайтах закладів мистецької освіти;
- відкрити персональний блог вчителем із записом коротких відео з поясненнями та завантаженням на канал Youtube.
У час, коли оголошений карантин, вчителі мають здійснювати й іншу організаційно-методичну роботу. Достатня кількість ресурсів допомагає самовдосконалитися, розвиватися професійно: https://vchasnoua.com/donbass/64479-pidbirka-onlain-platform-dlia%20samoosvity-pid-chas-karantynu
Дистанційні курси на теми: «Ефективне використання мультимедійної презентації на уроці»; «Якщо Вас немає в Інтернеті, Ви не існуєте (соціальні мережі та власний сайт на службі сучасного вчителя)»; «Де знайти та як користуватись легальним цифровим контентом» тощо:
https://www.ranok.com.ua/remotecourses.html
З повагою
Директор (підписано) Л. БОГОДИСТА