Програма індивідуальної усної співбесіди з української літератури

для вступників на основі базової загальної середньої освіти

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Усна народна творчість

Загальна характеристика календарно-обрядових, суспільно-побутових та родинно-побутових пісень.  Пісні Марусі Чурай. «Віють вітри», «Засвіт встали козаченьки». Історичні пісні. «Ой Морозе, Морозенку», «Чи не той то хміль».  Тематика, образи, зміст народних дум і балад.  «Дума про Марусю Богуславку». Балада «Ой летіла стріла».

Давня українська література

«Повість минулих літ» (уривки про заснування Києва, про помсту княгині Ольги). «Слово про похід Ігорів». Григорій Сковорода «De libertate», «Всякому місту – звичай і права», «Бджола та Шершень», афоризми.

Література кінця XVIII — XX ст.

Іван Котляревський «Енеїда», «Наталка Полтавка».

Тарас Шевченко . «Мені тринадцятий минало…», «Катерина», «Гайдамаки», «Кавказ», «Сон» (У всякого своя доля), «І мертвим, і живим, і ненарожденним…», «Заповіт».

Пантелеймон Куліш «Чорна рада».

Леся Українка «Давня весна», «Як дитиною, бувало…», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка».

Іван Франко «Фарбований лис», «Захар Беркут».

Володимир Винниченко «Федько-халамидник».

Володимир Сосюра «Любіть Україну».

Андрій Малишко «Пісня про рушник».

Ліна Костенко «Крила».

Василь Симоненко «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти – людина?».

Вимоги до знань та умінь з української літератури:

  • знати взаємозв’язок літератури з життям, характерні риси епохи, відображені у творі;
  • ідейно-тематичну основу, особливості композиції, сюжет творів;
  • виявляти основні проблеми, поставлені у творі;
  • характеризувати образи твору;
  • з’ясовувати взаємозв’язок світогляду і творчості письменника;
  • аналізувати твір з урахуванням його художньої, естетичної та ідейної цілісності й авторської позиції.

для вступників на основі повної загальної середньої освіти (денної та заочної форми навчання)

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Література XІX ст.

Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я».

Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (1,4 частини);

Іван Карпенко-Карий «Мартин Боруля».

Іван Франко «Чого являєшся мені у сні?», «Мойсей».

Література XX ст.

Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків», «Intermezzo».

Ольга Кобилянська «Меланхолійний вальс».

Леся Українка «Contra spem spero», «Лісова пісня».

Микола Вороний «Блакитна Панна».

Олександр Олесь «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..».

Павло Тичина «О панно Інно», «Ви знаєте, як липа шелестить…»,  «Пам’яті тридцяти».

Максим Рильський «У теплі дні збирання винограду…».

Микола Хвильовий «Я (Романтика)».

Юрій Яновський «Майстер корабля».

Валер’ян Підмогильний «Місто».

Остап Вишня «Моя автобіографія».

Микола Куліш «Мина Мазайло».

Богдан-Ігор Антонич «Різдво».

Олександр Довженко «Зачарована Десна».

Василь Симоненко «Ти знаєш, що ти – людина..», «Задивляюсь в твої зіниці…», «Лебеді материнства».

Олесь Гончар «Модри Камень».

Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном».

Василь Стус «Господи, гніву пречистого…».

Іван Драч «Балада про соняшник».

Дмитро Павличко «Два кольори».

Ліна Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать…», «Маруся Чурай».

Твори українських письменників-емігрантів

Іван Багряний «Тигролови».

Євген Маланюк «Уривок з поеми».

Сучасний літературний процес

Загальний огляд, основні тенденції.

Вимоги до знань та умінь з української літератури:

  • знати взаємозв’язок літератури з життям, характерні риси епохи, відображені у творі;
  • ідейно-тематичну основу, особливості композиції, сюжет творів;
  • виявляти основні проблеми, поставлені у творі;
  • характеризувати образи твору;
  • з’ясовувати взаємозв’язок світогляду і творчості письменника;
  • аналізувати твір з урахуванням його художньої, естетичної та ідейної цілісності й авторської позиції.